یونس عرب در گفت‌وگو با روابط عمومی انجمن تالاسمی ایران با اشاره به حضور نمایندگان این انجمن در مجمع فدراسیون بین‌المللی تیف (فدراسیون بین‌المللی تالاسمی) گفت: از روز گذشته مجمع بین المللی تیف آغاز به کار کرده و ایران به عنوان یکی از اعضای این فدراسیون در این مجمع حاضر شده است، همچنین انجمن تالاسمی ایران نیز ٢ نفر را به عنوان کاندیدا برای حضور در انتخابات هیات مدیره تیف معرفی کرده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران با اشاره به اینکه پس از چند سال با توجه به محدودیت‌های سراسری کرونا برای نخستین بار مجمع بین المللی تیف به صورت حضوری برگزار شد، اضافه کرد: در این مجمع جدیدترین و به روزترین روش‌های درمان بیماری تالاسمی دنیا ارائه می شود و به همین منظور تعدادی از نمایندگان بیماران که از استان های پر جمعیت مبتلا به این بیماری توسط انجمن های استانی انتخاب شده بودند، با سایر نمایندگان این انجمن در مجمع برای آموزش همراه شدند.

وی با بیان اینکه انجمن تالاسمی ایران باتوجه به آمادگی و علاقه بیماران تالاسمی ایران برای حضور بیشتر در این رویداد بین المللی به صورت رسمی برای قبول میزبانی نشست سالانه فدراسیون بین المللی تالاسمی در سال آینده اعلام آمادگی کرده است و دعوتنامه رسمی خود را بصورت حضوری تحویل مقامات ارشد فدراسیون داد، اظهار امیدواری کرد تا با قبول این دعوت ایران بتواند میزبانی شایسته ای برای برگزاری این مجمع سالانه باشد.

بر اساس این گزارش TIF یک NGO بین المللی در حوزه پیشگیری و درمان بیماران تالاسمی است که مقر اصلی آن در قبرس واقع شده و در حال حاضر ۶٠ کشور به صورت رسمی به عضویت این فدراسیون درآمده‌اند. ایران نیز از سال ٢٠٠٨ تاکنون به صورت رسمی عضو فدراسیون بین‌المللی تالاسمی است و از خدمات علمی آن استفاده می‌کند.