تخمین آمار ۲۳هزار بیمار تالاسمی در کشور / بدعهدی خارجی‌ها در تامین داروی این بیماران ۴ تیر ۱۴۰۲

تخمین آمار ۲۳هزار بیمار تالاسمی در کشور / بدعهدی خارجی‌ها در تامین داروی این بیماران

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران ضمن گلایه از حذف برخی بسته‌های خدمتی تالاسمی و همچنین درخواست اضافه شدن گروهی از این بیماران به صندوق حمایت از بیماران خاص، در عین حال درباره طرح غربالگری قبل از ازدواج جهت پیشگیری از تولد تالاسمی، گفت: شاید در مناطقی که دارای شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی هستند، به تغییر روش غربالگری و پیشگیری نیاز داشته باشیم.

وجود ۲۳۰۰۰ بیمار تالاسمی در ایران/ ۶۶۲ بیمار در پی تحریم‌های دارویی جان باختند ۴ تیر ۱۴۰۲

وجود ۲۳۰۰۰ بیمار تالاسمی در ایران/ ۶۶۲ بیمار در پی تحریم‌های دارویی جان باختند

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران با اشاره به وجود حدود ۲۳هزار بیمار مبتلا به تالاسمی در کشور گفت: تاکنون ۶۶۲ بیمار تالاسمی جان خود را به‌دلیل تحریم‌های دارویی از دست داده‌اند.

تحریم‌های ظالمانه سبب جان‌باختن ۶۶۲ بیمار تالاسمی در کشور شد/تولید ۸۰ درصد داروها در داخل ۴ تیر ۱۴۰۲

رئیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور؛تحریم‌های ظالمانه سبب جان‌باختن ۶۶۲ بیمار تالاسمی در کشور شد/تولید ۸۰ درصد داروها در داخل

رئیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفت: با اینکه افزون بر ۸۰ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی در داخل تولید می شود اما، به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، ۶۶۲ بیمار مبتلا به این بیماری در یکسال اخیر جان خود را از دست دادند.

فوت ۶۶۳ بیمار تالاسمی در کشور به دلیل بدعهدی شرکت‌های خارجی!/ آمار بالای ابتلا به تالاسمی در این استان به دلیل ازدواج‌های فامیلیِ ثبت‌نشده ۴ تیر ۱۴۰۲

گفتگوی همشهری‌آنلاین با رئیس انجمن تالاسمی ایران؛فوت ۶۶۳ بیمار تالاسمی در کشور به دلیل بدعهدی شرکت‌های خارجی!/ آمار بالای ابتلا به تالاسمی در این استان به دلیل ازدواج‌های فامیلیِ ثبت‌نشده

رئیس انجمن تالاسمی ایران می‌گوید: قبل از بازگشت تحریم‌ها، سالانه حداکثر ۴۰ بیمار تالاسمی در کشور جان خود را از دست می‌دادند، اما از زمان بازگشت تحریم‌ها یعنی از اردیبهشت ۱۳۹۷ تاکنون این آمار بیش از ۶ برابر رشد کرده و سالانه ۲۶۰ بیمار تالاسمی به دلیل کمبود و نبود دارو جان خود را از دست می دهند.

دارو درد شد، مرهم نشد/ افزایش قیمت ۱۱ برابری هزینه‌ تامین داروهای بیماران تالاسمی ۴ تیر ۱۴۰۲

دارو درد شد، مرهم نشد/ افزایش قیمت ۱۱ برابری هزینه‌ تامین داروهای بیماران تالاسمی

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: «تحریم‌های دارویی علیه بیماران ایرانی، جنایت علیه بشریت است. تعداد فوتی‌ها قبل از تحریم، سالی ۱۰ تا ۲۰ مورد بود اما این آمارها به سالی ۱۵۰ تا ۱۸۰ مورد فوتی رسیده است.از اول بازگشت تحریم ها ۶۶۲ بیمار تالاسمی را از دست داده‌ایم.»